علت صدای زیاد در جاروبرقی ال جی

علت صدای زیاد در جاروبرقی ال جی چیست؟

به جرات می توان گفت جاروبرقی های ال جی از بهترین نوع جاروبرقی هستند که با موتور پرقدرت خودشان و مکش فوق العاده ای که دارند همیشه از رقیبان خود جلوتر هستند. اما همین جاروبرقی های ال جی ممکن است با گذشت زمان دچار خرابی شوند و شما احساس کنید که صدای جاروبرقی عوض شده است. در این مقاله از مرکز تعمیر ال جی ال جی پشتیبان قصد داریم به بررسی صدای زیاد در جاروبرقی ال جی بپردازیم. با ما همراه باشید.

جاروبرقی های ال جی

شرکت کره ای ال جی سال هاست که در تلاش است بهترین های خود را به بازار معرفی کند. دو عامل محصولات باکیفیت و رضایت مشتری از معیارهای اصلی این شرکت هستند. از بهترین محصولات این شرکت ساخت جاروبرقی های باکیفیت در مدل ها و انواع مختلف است که در ادامه به انواع جاروبرقی ال جی می پردازیم.

انواع جاروبرقی های ال جی

جاروبرقی های ال جی به چهار دسته عمده تقسیم می شوند:

  • کیسه ای
  • مخزنی
  • جارو شارژی یا بی سیم
  • استلا

خود جاروبرقی های کیسه ای نیز به چند دسته تقسیم می شوند:

  • معمولی
  • کمپرسور با سیستم فشرده ساز زباله
  • آب و خاک
  • Follow Me

جاروبرقی معمولی ال جی

در این جاروبرقی های ال جی، کیسه ای از نوع کاغذی پلیمری و پارچه ای استفاده می شود که معمولا یا به شکل دائمی یا به صورت یک بار مصرف هستند. شما می توانید نوع کیسه دائمی این جاروبرقی را بعد از هر بار تخلیه تمیز کنید. پاکت های یک بار مصرف هم که بعد از پر شدن شان، باید آن ها را دور بیندازید و با یک پاکت جدید جایگزین کنید.

جاروبرقی کمپرسور compressor ال جی

در جاروبرقی های مخزنی یا بدون کیسه از تکنولوژی پیشرفته نانوسیلور استفاده شده که این جاروبرقی ها را به عنوان «جاروبرقی کمپرسور» می شناسند. در این جاروبرقی ها 4 مرحله چرخش گرد و باد وجود دارد وقتی هوار در تانک به گردش در می آید در این فیلترها جذب می شود و هوای تمیز و عاری از گردو خاک را به سمت موتور هدایت می کند. این نوع جاروبرقی از فناوری فشرده سازی زباله برخوردار است و و با تیغه ای که دارد تمام زباله ها را متراکم و فشرده می کند و مانع از انتشار گرد و خاک به محیط می شود یا به اصطلاح عموم خاک بلند نمی کند. اصلی ترین مزیت این جاروبرقی ها عدم نیاز به تخلیه زود هنگام و تمیز کردن آسان آن است.

جاروبرقی Follow Me ال جی

این یکی از قابلیت های جدید جاروبرقی های نسل جدید ال جی است که فاصله کاربر تا جاروبرقی را می سنجد و بعد از آن جاروبرقی خود به حرکت در می آید و تا فاصله یک متر را با کاربر حفظ می کند و دستگاه به طور اتوماتیک به سمت کاربر حرکت می کند. دقت کنید برای عملکرد بهتر این نوع جاروبرقی نباید حسگر فرستنده را با مانعی مسدود کنید چون در این صورت این عمکرد به درستی اعمال نمی شود.

جاروبرقی آب و خاک ال جی

در حالت آب، مخزن را از آب پر می کنید یا داخل آن را مایع شوینده مخصوص می ریزید و در پوشش را می بندید. سپس شیلنگ را وصل می کنید و دکمه اسپری آب را می زنید و با برس مخصوص به تمیز کاری سطوح مختلف می پردازید. ذکر این نکته الزامی است که در حالت آب نباید حالت خاک را فعال کنید! دراین صورت جاروبرقی صدای غیر طبیعی می دهد.

علتهای صدای زیاد در جاروبرقی ال اجی

علت صدای زیاد در جاروبرقی ال اجی

صدای زیاد جاروبرقی در حین کار یکی از اصلی ترین مشکلات جاروبرقی های است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد اما گاهی اوقات صدا آزارد هنده می شود و باید به فکر تعمیر دستگاه تان باشید. نمی توانید نسبت به این سروصدا بی تفاوت باشید؛ چون ممکن است دستگاه تان خراب شود و مشکلات جبران ناپذیری به آن وارد شود؛ بنابراین در اولین گام سعی کنید مشکل اصلی را پیدا کنید که در ادامه به بررسی علت صدای زیاد در جاروبرقی ال جی خواهیم پرداخت.

  • مشکلات مربوط به موتور جاروبرقی ال جی

در بیشتر مواقع این صدا به علت خرابی موتور دستگاه شنیده می شود که آن هم ممکن است به علت این باشد که گرد و خاک داخل موتور نفوذ کرده است. اگر هنگام استفاده از جاروبرقی ال جی صدا زیاد شد باید اتصال تیغه و موتور جاروبرقی را کنترل کنید و بایستی بدانید که ممکن است که اطراف موتور دچار خوردگی یا فرسایش شده باشد؛ پس بهتر است که موتور دستگاه را تعویض کنید

  • کثیف بودن فیلتر های جاروبرقی ال جی

وقتی صدای جاروبرقی ال جی در هنگام کار به یک باره زیاد می شود، ممکن است که فیلتر آن بیش از حد کثیف شده باشد و دستگاه برای مکش بیشتر زباله ها و آلودگی ها تلاش می کند؛ اما چون موفق نمی شود، در نتیجه این تلاش، سر و صدای بلندی ایجاد می شود. وقتی متوجه صدای زیاد در جاروبرقی های ال جی شدید و هم چنین مکش دستگاه کاهش پیدا کرد، بدانید که فیلتر آن نیاز به نظافت دارد. اگر از جاروبرقی کیسه ای استفاده می کنید که باید آن را تخلیه کنید و با آب و صابون به خوبی بشویید. اگر هم از جاروبرقی های مخزن دار استفاده می کنید، بهتر است پاکت جاروبرقی را تعویض کنید. بعد از این کار مشکل صدای زیاد را حل خواهید کرد.

  • مشکلات مربوط به پاکت جاروبرقی ال جی

یک مشکل اصلی در خصوص پاکت جاروبرقی این است که ممکن است دچار پارگی شوند و خاک وارد موتور شود و به کلکتور و بلبریگ صدمه بزنند و صدای ناخوشایند ایجاد کند.

همچنین در صورت پر بودن پاکت یا کیسه جاروبرقی باید آن را خالی کنید و یا تعویض کنید و از یک کیسه یک بار مصرف جایگزین استفاده کنید.

  • انسداد شیلنگ جاروبرقی ال جی

گاهی اوقات ممکن است شیلنگ یا لوله جاروبرقی ال جی با جسمی مسدود شود و روی قدرت مکش تاثیر بگذارد. بنابراین دستگاه برای اینکه انسداد را از بین می برد، بیشتر مکش می کند اما ناموفق است و صدایی که به گوش می رسد زیاد و بسیار آزار دهنده است. بهتر است در چنین مواقعی لوله خرطومی یا تلسکوپی جاروبرقی ال جی در بیاورید و به کمک یک چوب بلند جسم را بیرون بیاورید.

  • شکستگی قطعات داخلی جاروبرقی ال جی

ممکن است که دراثر استفاده یا جا به جایی نادرست و بی دقت، به قطعات داخلی موتور آسیب وارد شده باشد و آن را بشکند؛ برای همین این قطعات می توانند مسبب ایجاد سرو صدای زیاد در جاروبرقی های ال جی باشند. بهتر است در اولین فرصت دستگاه توسط یک تکنسین ماهر از تعمیرات جاروبرقی ال جی بررسی شود تا درصوت نیاز قطعات آن تعمیر و یا تعویض شود.

  • عدم روغن کاری قطعات جاروبرقی ال جی

در صورتی که موقع کار کردن با جاروبرقی های ال جی صدای زیاد مانند ساییده شدن فلز به هم، به گوش تان رسد ممکن است این مشکل در اثر فرسایش دستگاه رخ داده باشد که می توانید موتور دستگاه را به خوبی روغن کاری کنید و بعد از این که روغن یا گریس آن خشک شد، این صدای زیاد و آزادهنده هم برطرف خواهد شد.

سخن آخر

دستگاه جاروبرقی ال جی هم مانند هر جاروبرقی دیگری ممکن است دچار فرسایش بشود و این نقص خود را با ایجاد سرو صدا بروز می دهد. بنابراین در چنین شرایطی باید علت اصلی این صدا را شناسایی کنید. هنگام بررسی و پیدا کردن مشکل حتما دستگاه را از برق بکشید و اگر تخصص کافی در خصوص تعمیرات لوازم خانگی ندارید، از دستکاری آن خودداری کنید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

021-47278

ثبت سفارش 24 ساعته

فرم ثبت سفارش