علت گرم نشدن غذا در ماکروفر و مایکروویو ال جی و رفع آن

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر و ماکروویو ال جی چیست؟

ماکروویو وسیله ای است که در آشپزخانه ها بسیار کاربرد دارد و با استفاده از آن غذا و مواد خوراکی، آب، شیر و… را گرم می کنند و در مدل های پیشرفته تر نیز برای پخت کیک، پیتزا و … از آن استفاده می شود. اما گاهی پیش می آید که دستگاه به درستی کار نمی کند و مواد غذایی را به خوبی گرم نمی کند که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ما در این مقاله سعی داریم این دلایل را مورد بررسی قرار دهیم. پس برای فهم بهتر موضوع، ابتدا ماکروویو و کارایی آن را به طور خلاصه شرح می دهیم و سپس به بررسی علل گرم نکردن غذا در ماکروویو LG می پردازیم.

ماکروویو چیست و چگونه کار می کند؟ 

مایکروویو یکی از لوازم الکترونیکی مورد استفاده در آشپزخانه ها است، که با استفاده از آن، انواع مواد خوراکی را گرم می کند. در واقع ماکروویو، برای گرم کردن غذا از نوعی تابش الکترومغناطیس استفاده می‌کند. انرژی ماکروویو از شیشه، پلاستیک و مواد مشابه عبور می‌کند و توسط غذا جذب می‌ شود. در واقع ماکروویو، با تابش اشعه به مولکول های آب که در مواد غذایی، باعث گرم شدن غذا می‌ شود و آن ها با ایجاد اصطکاک، بین مولکول های مواد غذایی می شود، که این افزایش اصطکاک بین مولکول ها، باعث ایجاد انرژی گرمایی و نتیجه گرم شدن غذا می شود.

دلایل ‌گرم نشدن غذا در ماکروویو ال جی

یکی از متداول ترین و رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای انواع مایکروویو به وجود می آید، این است که غذا به خوبی گرم نمی شود، که در این صورت هر چقدر، برای گرم کردن وقت بگذارید و مدت آن را طولانی تر کنید، باز هم غذا به حد و اندازه کافی گرم نمی شود. بروز این مشکل علت های مختلفی دارد که عبارتند از:

۱. خراب شدن لامپ مگنتران (مگنترون)

یکی از مهم ترین و متداول ترین دلایلی که غذا در ماکروویو گرم نمی شود، خرابی لامپ مگنتران است. در واقع لامپ مگنتران با تولید اشعه های الکترومغناطیسی موجب گرم شدن غذا می شوند. خرابی لامپ مگنتران می تواند ناشی از عواملی همچون خرابی فن خنک کننده مگنتران، اشکال در فیوز ترارتی، خرابی ترانس های ولتاژ، جرقه زدن به علت وجود فلز در ماکروویو و اشکال در صفحه میکا باشد.

۲. خرابی ترانس ولتاژ بالا

دیکی دیگر از دلایل گرم نشدن مواد غذایی در ماکروویو، خرابی ترانس ولتاژ یا ترانس ولتاژ بالا است. در واقع این ترانس ها، ولتاژ ۲۲۰ ولت برق شهری را به ۲۰۰۰ ولت افزایش می دهد و این ولتاژ را به لامپ مگنتران منتقل می کند، تا امواج الکترومغناطیسی را تولید کند. پس اگر اشکال در ترانس های ولتاژ رخ دهد و ولتاژ را ۲۰۰۰ ولت نرسد، لامپ مگنتران روشن نمی شود تا بتواند با تولید امواج الکترومغناطیسی، مواد غذایی داخل ماکروویو را گرم و داغ کند.

۳. خراب شدن دیودها

دیودها وظیفه یکسان سازی ولتاژ ترانس های ولتاژ را بر عهده دارند و به عبارت بهتر، دیودها وظیفه تبدیل برق متناوب (AC) را به برق مستقیم (DC) را برعهده دارند. اگر دیودها دچار مشکل و خرابی شود، ترانس های ولتاژ، امکان بالا بردن ولتاژ را از دست می دهند، که این خود یکی دیگر از دلایل گرم نشدن غذا در ماکروویو است.

۴. خراب شدن خازن ها

یکی دیکر از دلایلی که موجب گرم نشدن غذا در ماکروویو، اشکال در خازن و یا خراب شدن آن است. خازن ها در مسیر مدار الکتریکی ماکروویو نصب می شوند و وظیفه تبدیل کردن جریان متناوب، به مستقیم را دارند و این جریان مستقیم، وارد ترانس های ولتاژ می شود و ترانس با افزایش ولتاژ، به لامپ مگنتران انرژی کافی برای گرم کردن غذا را منتقل می کند.

۵. اشکال در میکروسوییچ

سوئیچ درب، یکی از قسمت های ماکروویو است و وظیفه آن قطع و وصل ثانویه جریان برق است. این قطعه، در داخل کابین ماکروویو و نزدیک به برد دستگاه قرار دارد و توسط یک زبانه مشکی رنگ روی درب یا بر روی چفت درب، فعال می شود. اگر میکروسوییچ درب دچار مشکل یا خرابی شده باشد، برد الکترونیکی دستگاه تصور می کند که درب دستگاه بسته نشده است و فرمان شروع فرآیند گرم کردن را به ماکروویو نخواهد داد و در نتیجه، غذا در داخل ماکروویو گرم و داغ نمی شود.

۶. اشکال در برد الکترونیکی دستگاه

برد الکترونیکی مانند مغز دستگاه عمل می کند و به نوعی دستورات لازم را به سایر قسمت های ماکروویو می دهد و آن ها نیز بر اساس دستوراتی که برد الکترونیکی برای آن ها صادر کرده است، عمل می کنند. کوچک ترین اشکال در برد الکترونیکی، عملکرد دستگاه را با اختلال مواجه می کند. پس خرابی برد الکترونیکی یا اشکال در قطعات آن نیز یکی دیگر از دلایل گرم نشدن غذا در ماکروویو است. برای برطرف کردن هرکدام از این مشکلات که باعث گرم نشدن غذا در مایکروویو میشود بهتراست با تعمیرگاه مجاز ال جی ال جی پشتیبان تماس بگیرید و از آنها بخواهید تامشکل دستگاه شما رابرطرف کند.

عوامل گرم نشدن غذا در مایکروویو ال جی

نکات مهم در نگهداری از ماکروویو ال جی

رعایت یک سری از نکات برای نگهداری از ماکروویو و جلوگیری از خراب شدن دستگاه، قطعات و کارایی آن ها، لازم و ضروری است، که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درب ماکروویو را با دقت ببندید.
  • هرگز ماکروویو را خالی روشن نکنید.
  • آب را در کتری یا سماور گرم کنید.
  • فضای داخلی ماکروویو را تمیز کنید.
  • فقط از ظروف مخصوص ماکرویو استفاده کنید.
  • هرگز ظروف دارای قطعات فلزی را داخل ماکروویو نگذارید.
  • هرگز فویل آلمینیومی را داخل ماکروویو نگذارید. (حتی قطعه ای کوچک)
  • زمانی که به ماکروویو احتیاجی ندارید، دو شاخه آن را از پریز برق بکشید.
  • دستگاه ماکروویو را به محافظ نوسانات برق، مجهز کنید.

جمع بندی مطالب

با توجه به مطالبی که گفته شد، ماکروویو یکی از تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه ها است، اما گاهی این دستگاه، دچار بروز مشکل می شود که یکی از شایع ترین این مشکلات، گرم نشدن غذا در ماکروویو است. این مشکل می تواند ناشی از خراب شدن لامپ مگنتران، خرابی ترانس ولتاژ بالا، اشکال در برد الکترونیکی، خراب شدن دیودها و خازن ها، اشکال در میکروسویچ درب ماکروویو و…‌ باشد. بهتر است برای رفع این مشکل از کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای از تعمیرات مایکروویو ال جی، کمک بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

microwave-oven-lg-not-heating

علت گرم نشدن غذا در ماکروفر و مایکروویو ال جی و رفع آن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

021-47278

ثبت سفارش 24 ساعته

فرم ثبت سفارش