علت شل شدن مواد داخل فریزر دریخچال ال جی

علت شل شدن مواد داخل فریزر در یخچال ال جی

وقتی یخچال فریزر شما خیلی گرم باشد، غذا خیلی زودتر از حالت عادی خراب می شود. همچنین فساد مواد غذایی باعث ایجاد بوی بد می کند. علاوه بر این شما خودتان را از لذت دلچسب نوشیدن یک شربت خنک با یخ محروم می کنید. در نتیجه داشتن یک یخچال فریزر سالم، برای هر منزلی یک الزام می باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با دلایل اصلی شل شدن مواد داخل فریزر در یخچال فریزر یا ساید بای ساید ال جی با شما عزیزان صحبت کنیم. بنابراین در صورتی که یخچال فریزر ال جی شما دچار افت سرما شده و مواد غذایی موجود در یخچال فریزر شما در حال آب شدن هستند، ما خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

دلایل  اب شدن مواد داخل فریزر در یخچال فریزر یا ساید بای ساید ال جی

  • مشکل تنظیم دما
  • مشکل لاستیک دور درب
  • نبود فضای کافی برای گردش هوا در درون یخچال فریزر
  • مشکل سنسور دما
  • مشکل ترموستات
  • مشکل کمپرسور
  • مشکل سیم پیچ اواپراتور
  • مشکل سیم پیچ کندانسور
  • مشکل تایمر یخ زدایی
  • مشکل نشت گاز مبرد
  • مشکل برد الکترونیکی
  • مشکلات سیم کشی

دلایل آب شدن مواد غذایی در فریزر یخچال ال جی

مشکل تنظیم دما

یکی از دلایلی که باعث شل شدن مواد داخل فریزر در یخچال فریزر ال جی می شود، تنظیم نبودن دما است. بنابراین کارمان را با بررسی تنظیم دما شروع می کنیم. اگر تنظیمات فریزر شما به درستی انجام نشده باشد، ممکن است که فضای درون یخچال فریزر گرم شود. برای بر طرف کردن این مشکل فقط کافیست تا تنظیمات میزان دما را کاهش دهید تا سرمای بیشتری در یخچال فریزر ایجاد شود.

مشکل لاستیک دور درب

یکی از مواردی که در صورت شل شدن مواد داخل فریزر در یخچال ساید بای ساید ال جی، باید آن را بررسی کنید، لاستیک دور درب یخچال می باشد. یخچال های قدیمی با مرور زمان لاستیک های دور درب آن ها خشک می شود و حتی ممکن است که پاره شوند. در این صورت هوای سرد یخچال از طریق این درز ها به بیرون منتقل می شود و هوای گرم و مرطوب محیط بیرون وارد یخچال فریزر می شود، در این صورت می توانید برای نرم شدن لاستیک ها از وازلین استفاده کنید، همچنین اگر لاستیک دور درب دارای آسیب دیدگی شدید است، باید آن را تعویض کنید.

نبود فضای کافی برای گردش هوا در درون یخچال فریزر

یکی از مشکلاتی که می تواند مانع از گردش هوا در یخچال فریزر شود، چیدمان غلط مواد غذایی در یخچال می باشد. اگر میزان زیادی از مواد غذایی بدون در نظر گرفتن فضا و فاصله ی مناسب روی همدیگر چیده شده باشند، امکان گردش هوای سرد امکان پذیر نخواهد بود، بر طرف کردن این مشکل بسیار راحت است، تنها کافیست تا مواد غذایی را طوری در طبقات یخچال فریزر بچینید که مانع گردش هوا نشود.

مشکل سنسور دما

یکی از دلایل شل شدن مواد غذایی درون فریزر، خرابی سنسور دما می باشد. اگر سنسور دما خراب باشد و یا به درستی تنظیم نشده باشد، نمی تواند متوجه ی دمای واقعی درون یخچال شود و در نتیجه نمی تواند اطلاعات صحیح از دمای درون یخچال را به برد اطلاع دهد و برد نیز نمی تواند دستورات لازم را در زمان مناسب برای انجام عملیاتی مثل دیفراست یا خنک کردن یخچال را انجام دهد. در نتیجه لازم است تا سنسور دما بررسی شود و در صورت نیاز این قطعه باید تعویض شود.

مشکل ترموستات

خرابی ترموستات در یخچال های قدیمی دیده می شوند. یخچال های جدید که دارای برد الکترونیکی هستند، به جای این قطعه از سنسور دما استفاده می کنند. ترموستات قطعه ای در یخچال می باشد که فرآیند خنک سازی و تنظیم دما را انجام می دهد. در واقع از آن جایی که برد در یخچال های قدیمی وجود ندارد، ترموستات، با توجه به دستوری که برای روشن و خاموش شدن به کمپرسور می فرستد، می تواند دمای مناسب در یخچال را تنظیم کند. در نتیجه اگر ترموستات خراب شود، عملیات خنک سازی در یخچال به مشکل بر می خورد.

مشکل کمپرسور

کمپرسور می تواند بخاطر کارکرد زیاد فرسوده شود و یا بخاطر نوسانات برق، قطعات الکتریکی آن آسیب ببیند و در نهایت نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد و در نتیجه نمی تواند سرمای یخچال را به درستی تامین کند. همین موضوع باعث شل شدن مواد داخل فریزر در یخچال ساید بای ساید ال جی می شود. بنابراین اگر یخچال فریزر شما افت سرما دارد، حتما باید کمپرسور نیز بررسی شود. همچنین در صورت سوخته بودن کمپرسور، باید کمپرسور را تعویض کنید.

مشکل سیم پیچ اواپراتور

سیم پیچ اواپراتور به لوله های آلومینیومی پشت قسمت فریزر گفته می شود که درون لوله ها گاز مبرد وجود دارد. گاهی ممکن است که این کویل ها، بخاطر انجام نشدن عملکرد صحیح دیفراست، یخ بزنند و همانطور که می دانید یخ مانند یک عایق حرارتی عمل می کند و اجازه نمی دهد تا انتقال حرارت انجام شود، در نتیجه مشکلاتی در خنک سازی فریزر به وجود می آورد و نهایتا یخچال دچار افت سرما می شود.

مشکل سیم پیچ کندانسور

سیم پیچ کندانسور به لوله های سیاه رنگ و نازکی گفته می شود که در پشت یخچال قرار دارند و باعث دفع گرمای درون یخچال و موتور دستگاه می شوند. اما اگر این کویل ها توسط گرد و خاک پوشانده شده باشند، گرد و خاک مانند یک عایق عمل می کند و نمی گذارد تا گرما دفع شود و همین امر باعث می شود تا یخچال فریزر دچار افت سرما شود.

مشکل تایمر یخ زدایی

تایمر یخ زدایی در واقع همان تایمر دیفراست است. تایمر یخ زدایی زمان انجام عملیات یخ زدایی را تنظیم می کند و در زمان تعیین شده باعث می شود تا عملیات یخ زدایی مثل روشن شدن المنت انجام شود. چرخه ی یخ زدایی باعث خنک شدن دستگاه می شود در نتیجه اگر این چرخه انجام نشود، دستگاه دچار افت سرما می شود.

مشکل نشت گاز مبرد

نشت گاز مبرد باعث می شود تا میزان گاز موجود در لوله ها کاهش پیدا کند و یا کلا همه ی گاز تمام شود. در نتیجه نبود گاز مبرد و یا کاهش سطح گاز مبرد، باعث می شود تا عملیات سرد سازی با مشکل مواجه شود و همین مسئله باعث می شود که یخچال به سرعت دچار افت سرما و مشکل شل شدن یا آب شدن مواد غذایی درون فریزر شود. در نتیجه باید نشت یابی انجام شود و جلوی نشت گرفته شود و شارژ مجدد گاز نیز انجام شود.

مشکل برد الکترونیکی

برد مغز متفکر دستگاه می باشد. تمامی یخچال های جدید دارای برد الکترونیکی می باشد. این قطعه بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد. مثلا در صورت مشکلات نوسانات برق یا وارد شدن ضربه، ممکن است که برد خراب شود. همچنین اگر یخچال فریزر شما دارای افت سرما شده است، باید حتما برد توسط فرد متخصص تعمیرات یخچال ال جی بررسی شود.

مشکلات سیم کشی

گاهی ممکن است افت سرما، بخاطر مشکلات مربوط به سیم کشی یخچال فریزر اتفاق افتاده باشد. مثلا ممکن است در جایی از مسیر سیم ها شل شده باشند و یا قسمتی از سیم ها سوخته باشند. در این صورت باید تمامی سیم کشی ها و اتصالات به دقت بررسی شوند. به خصوص سیم کشی های مربوط به برد، و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض سیم ها انجام شود.

نحوه برطرف کردن مشکل آب شدن مواد در یخچال فریزر ال جی

نکات تکمیلی

  • حتما قبل از اقدم به بررسی و تعمیرات هر یک از قسمت های یخچال، حتما دستگاه را از برق بکشید.
  • مشکل افت سرما در یخچال فریزر ال جی را اصلا نباید پشت گوش بیاندازید، تعمیر کردن این مشکل در یخچال از نون شب نیز واجب تر می باشد.
  • در صورت نداشتن تخصص و معهارت کافی، هرگز اقدام به تعمیر یخچال نکنید، زیرا ممکن است هم به خودتان و هم دستگاهتان آسیب جدی وارد کنید.
  • یخچال فریزر ها در محیط های گرم و مرطوب ( به خصوص در فصل تابستان )، بیش تر از روز های عادی عمل یخ زدایی ( دیفراست ) را انجام می دهند، بنابراین اگرشما نمی توانید دمای محیط را تغییر دهید ( خنک کنید )، بهتر است تا دستگاه را در خنک ترین قسمت ممکن در منزل قرار دهید، به عنوان مثال آشپزخانه فضای گرم تری نسبت به سایر مکان ها در خانه می باشد.
  • 4 ایراد اول رو خودتان می توانید با کمی مطالعه و تلاش بر طرف کنید، اما ایراداتی که در ادامه گفته شدند، بسیار تخصصی می باشند و لازم است تا حتما یک تکنسین متخصص  از تعمیرگاه مجاز ال جی ایرادات را بررسی کند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

021-47278

ثبت سفارش 24 ساعته

فرم ثبت سفارش