علل جمع شدن آب کف طبقات یخچال فریزر ال جی

علل جمع شدن آب کف طبقات یخچال فریزر ال جی

گاهی ممکن است که متوجه ی وجود مقداری آب در طبقات یخچال شوید و برایتان این سوال پیش بیاید که این آب از کجا آمده و علت به وجود آمدن این مشکل چیست و چگونه می توانید این مشکل را بر طرف کنید ! برای این که بتوانید از جمع شدن آب در طبقات یخچال جلوگیری کنید، باید علت های جمع شدن آب کف طبقات یخچال در یخچال فریزر ال جی را بررسی کنید و بعد از این که علت جمع شدن آب را شناسایی کردید، باید اقدام به تعمیردستگاه کنید. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی علل جمع شدن آب کف طبقات یخچال در یخچال فریزر ال جی بپردازیم. بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید ما خواندن این مقاله را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

جمع شدن آب کف طبقات یخچال در یخچال فریزر ال جی

یخچال های نوفراست ( بدون برفک ) دارای یک سیستم یخ زدایی هستند، که باعث می شوند که آب طی یک چرخه ی یخ زدایی از اواپراتور به ظرف تخلیه که در انتهای یخچال قرار دارد منتقل شود و از آن جا آب توسط گرمای موتور تبخیر شود و از دستگاه خارج شود. این چرخه تقریبا می توان گفت که روزی یک یا دو بار انجام می شود. در نتیجه اگر این چرخه به درستی انجام نشود، باعث می شود که آب درون طبقات یخچال و یا روی جا میوه ای جمع شود، همچنین ممکن است که آب از درون یخچال، به بیرون یخچال نشت کند. اگر در طبقات یخچال خود آب مشاهده کردید، از مهم ترین علت های آن، می تواند گرفتگی لوله تخلیه و یا بخاطر مشکلات مربوط به سیستم یخ زدایی اتفاق افتاده باشد. همچنین جمع شدن آب کف طبقات یخچال در یخچال فریزر ال جی می تواند علل مختلفی داشته باشد، که ما این علل را در ادامه بررسی می کنیم.

نحوه ی عملکرد سیستم دیفراست در یخچال فریزر ال جی چگونه می باشد؟

سیستم دیفراست در یخچال های نوفراست به این صورت می باشد که، لوله های اواپراتور بخاطر انتقال گاز مبرد ممکن است برفک و یا یخ بزنند. در نتیجه این یخ ها باید به آب تبدیل شوند و به یک طریقی از دستگاه خارج شوند. بنابراین ابتدا یخ ها و برفک های روی لوله ی اواپراتور توسط المنت ذوب می شوند و به درون ناودان هدایت می شوند. سپس از طریق ناودان که در انتهای آن یک سوراخ ( سوراخ درین ) قرار دارد به لوله تخلیه ( لوله درین ) منتقل می شوند. در نتیجه آب از طریق لوله درین به یک ظرف یا سینی تخلیه که در انتهای یخچال و در کنار موتور قرار گرفته است منتقل می شود و هنگامی که موتور کار می کند، از خود گرما تولید می کند و همین گرمای موتور باعث می شود تا آب موجود در سینی تبخیر شود و بدین ترتیب چرخه ی  یخ زدایی انجام می شود.

دلایل جمع شدن آب کف طبقات یخچال در یخچال فریزر ال جی

  • خرابی سیستم دیفراست
  • انسداد تخلیه یخ زدایی
  • یخ زدن ناودان
  • شکستگی لوله یخ زدایی
  • وارد شدن رطوبت زیاد به درون یخچال
  • تراز نبودن یخچال
  • قرار دادن غذا های داغ در یخچال

خرابی سیستم دیفراست

سیستم دیفراست شامل اجزایی از قبیل سنسور دیفراست، المنت، لوله درین و ظرف تخلیه می باشد. سنسور وظیفه ی تشخیص زمان صحیح دیفراست، المنت وظیفه ی ذوب کردن یخ های روی اواپراتور و لوله های درین وظیفه ی انتقال آب به ظرف تخلیه را به عهده دارند. اگر هر یک از این اجزا دچار مشکل شوند و یا این که برد خراب باشد، عمل یخ زدایی به درستی انجام نمی شود و ممکن است مشکلی مانند جمع شدن آب در طبقات یخچال را شاهد  باشیم. در واقع یکی از مهم ترین دلایل جمع شدن آب در طبقات اختلال در سیستم دیفراست یا همان سیستم یخ زدایی می باشد.

انسداد تخلیه یخ زدایی

تخلیه یخ زدایی ( سوراخ درین و لوله های درین ) دارای یک دهانه ی بسیار کوچکی می باشد که به راحتی می تواند توسط مواد غذایی مسدود شود، و باعث جلوگیری از تخلیه آب به ظرف تخلیه شود. در نتیجه اگر مواد غذایی داخل این قسمت تخلیه یخ زدایی گیر کنند، می توانند باعث انسداد آن شوند و در نتیجه آب در این نقطه جمع شود و باعث سر ریز شدن آب شود. بنابراین باید ناودان و قسمت درین ( تخلیه ) بررسی شود و در صورت وجود آشغال یا رسوبات آب، این قسمت باید تمیز شود.

یخ زدن ناودان

اگر ناودان که در زیر اواپراتور قرار دارد و یا بالای لوله تخلیه یخ بزند، آب حاصل از یخ زدایی اواپراتور، می تواند به درون یخچال فریزر و یا به محفظه ی یخچال سر ریز شود. بنابراین اگر فکر می کنید که سوراخ درین یا ابتدای لوله درین بر اثر یخ زدگی مسدود شده است، باید دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید تا یخ ها آب شوند تا مشکل بر طرف شود. همچنین می توانید برای از بین بردن یخ زدگی، از آب جوش استفاده کنید.

شکستگی لوله یخ زدایی

لوله یخ زدایی که به آن لوله تخلیه یا لوله درین می گویند، بخشی از قسمت چرخه ی یخ زدایی می باشد که آسیب دیدگی، شکستگی و پارگی لوله درین نیز می تواند باعث نشت آب در طبقات و یا روی جا میوه ای شود. در نتیجه اگر لوله درین شکسته است، بهتر است تا آن را تعویض کنید.

وارد شدن رطوبت زیاد به درون یخچال

خراب بودن یا پوسیدگی لاستیک دور درب یخچال، باعث می شود تا درب یخچال نتواند به درستی بسته شود و در نتیجه باعث می شود تا رطوبت هوا، وارد یخچال شود. رطوبت بیش از حد باعث می شود تا آب اضافی وارد سینی شود. در نتیجه این آب اضافی می تواند از سینی سر ریز شود. همچنین باز ماندن درب یخچال برای مدت زمان زیاد هم نیز، می تواند باعث ایجاد همین مشکل شود و باعث تشکیل آب در یخچال شود. در نتیجه برای رفع این مشکل، لازم است که لاستیک دور درب را به دقت بررسی کنید و از سالم بودن لاستیک دور درب اطمینان حاصل کنید و همیشه حواستان باشد که چیزی مانع از بسته شدن درب نشود. لاستیک دور درب باید هر 6 ماه یک بار به طور منظم تمیز شود. همچنین در صورتی که لاستیک دور درب آسیب دیده باشد و یا پاره شده باشد، لازم است تا لاستیک دور درب را تعویض کنید.

تراز نبودن یخچال

یکی از مواردی که می تواند باعث جمع شدن آب در یخچال شود، تراز نبودن یخچال می باشد.   بنابراین لازم است که تراز بودن یخچال نسبت به سطح را نیز بررسی کنید. زیرا در صورتی که دستگاه به درستی تراز نشده باشد، و شیب مناسبی نداشته باشد، هنگامی که آب باید مسیر خود را در لوله درین طی کند، تا به سینی کف یا همان ظرف تخلیه که در نزدیکی موتور قرار دارد برسد، در صورت کج بودن دستگاه، آب از مسیر مربوطه عبور نمی کند. آب به عبارتی بر می گردد و در نتیجه ممکن است که در یک گوشه ای از یخچال جمع شود. بنابراین تراز نبودن دستگاه در ایجاد این مشکل می تواند نقش پر رنگی داشته باشد.

قرار دادن غذا های داغ در یخچال

یکی دیگر از علل جمع شدن آب در طبقات یخچال، قرار دادن غذا های داغ در یخچال می باشد. بنابراین سعی کنید که هرگز غذا های داغ را بلافاصله داخل یخچال قرار ندهید و قبل از قرار دادن غذا ها، اجازه دهید تا آن ها در فضای محیط کمی خنک شوند. در غیر این صورت باعث می شوید تا رطوبت در یخچال افزایش پیدا کند و باعث تجمع آب در طبقات یخچال شود.

مواردی که در صورت جمع شدن آب در یخچال فریزر ال جی طبیعی هستند

مواردی که در صورت جمع شدن آب کف طبقات یخچال در یخچال فریزر ال جی طبیعی هستند

قبل از هر اقدامی برای تعمیر دستگاه، پیشنهاد می کنیم که ابتدا آب جمع شده در طبقات یخچال را پاک کنید و حدود یک روز صبر کنید، و مطمئن شوید که باز هم آب در طبقات جمع می شود یا خیر. زیرا ممکن است که آب جمع شده در طبقات بخاطر مشکل دستگاه نباشد، بلکه مقداری آب به صورت اتفاقی توسط شما یا اعضای خانواده در یخچال ریخته شده باشد و شما به اشتباه فکر کنید که دستگاه دچار مشکل شده است. اما در صورتی که جمع شدن آب در قسمت جا میوه ای بعد از گشت یک روز باز هم اتفاق افتاده، این یعنی این که شک شما بی مورد نبوده است و دستگاه نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

همچنین بررسی کنید که یخچال فیرزر ال جی شما برای مدت زمان طولانی خاموش یا روشن نشده است. زیرا این حالت می تواند منجربه رطوبت بیشتر در داخل یخچال شود و این تغییر دما باعث جمع شدن آب در دستگاه شود. بنابراین در صورتی که جمع شدن آب کف طبقات یخچال در یخچال فریزر ال جی بنا به این دلایل گفته شده رخ دهد، دستگاه نیاز به تعمیر ندارد. و در نتیجه بررسی همین چند نکته ی ساده می تواند مشکل شما را بر طرف کند و اصلا نیازی نباشد که شما برای انجام تعمیرات با مرکز تعمیرات یخچال ال جی تماس بگیرید.

رفع مشکل جمع شدن آب کف طبقات یخچال فریزر ال جی

نحوه ی رفع مشکل جمع شدن آب کف طبقات یخچال در یخچال فریزر ال جی

برای بررسی و تمیز کردن سوراخ درین و لوله تخلیه، باید جا میوه ای را از یخچال خارج کنید، زیرا آب از طریق یک لوله ای وارد کاسه ی تخلیه می شود، در نتیجه شما باید این لوله را بررسی کنید، اگر لوله دارای انسداد است، باید با استفاده از یک جسم نازک و غیر تیز مثل یک سیم مفتولی، سعی کنید تا انسداد را بر طرف کنید و هم چنین می توانید با استفاده از جوش شیرین و آب داغ لوله را تمیز کنید. در صورتی که این لوله یخ زده است، باید با استفاده از آب داغ یخ ها را ذوب کنید و یا این که می توانید دستگاه را از برق بکشید تا یخچال خاموش شود تا یخ های موجود در لوله آب شوند.

نکات تکمیلی

  • جمع شدن آب کف طبقات یخچال در یخچال فریزر ال جی باعث می شود تا مواد غذایی خیس شوند و یا خراب شوند و این مشکل را نباید نا دیده بگیرید و باید هر چه سریع تر به فکر بر طرف کردن مشکل باشید.
  • قبل از هر گونه بررسی و یا تعمیر یخچال فریزر ال جی، باید دو شاخه برق دستگاه را از پریز برق جدا کنید. بنابراین حتما به این نکته ی مهم توجه کنید.
  • همچنین در صورتی که خودتان مهارت کافی در رفع مشکلات مربوط به تعمیر یخچال فریزر سامسونگ و نحوه ی بررسی سیستم دیفراست را ندارید، بهتر است در این زمینه، از یک تکنسین متخصص از مرکز تعمیرات ال جی کمک بگیرید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

021-47278

ثبت سفارش 24 ساعته

فرم ثبت سفارش