علت های جرقه زدن مایکروفر ال جی

علت های جرقه زدن ماکروفر مایکروویو ال جی

جرقه زدن مایکروویو ال جی یکی از مشکلات رایج است که در صورت داشتن شناخت مناسب و کافی، می توانید به راحتی این مشکل را حل کنید. در این مطلب از مرکز تعمیرات ال جی ال جی پشتیبان  قصد داریم به شما بگوییم که چرا مایکروویو ال جی جرقه می زند و چه راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ پس با ما همراه باشید.

مایکروویو ال جی

ال جی یک شرکت بزرگ چندملیتی است که در سراسر دنیا شناخته شده است. محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به طوری که محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده اند. در بازار ایران نیز تقاضای زیادی برای محصولات ال جی وجود دارد. البته هر چه قدر که یک محصول با کیفیت باشد، پس از گذشت چندسال، خراب می شود.

جرقه زدن مایکروویو ال جی

جرقه زدن مایکروویو ال جی گاهی با تولید سروصدا هم همراه است. این صداها غیر عادی بوده و نشان دهنده وجود مشکل در مایکروویو ال جی است. فراموش نکنید که جرقه زدن مایکروویو امری ناگهانی و خود به خود نیست. اگر نکات لازم را رعایت نکرده باشید، این مشکل زودتر برایتان پیش می آید. در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که از جرقه زدن مایکروویو ال جی جلوگیری می کنند.

نکات مهم در جلوگیری از جرقه زدن مایکروویو ال جی

اولین نکته این است که هر ظرفی را در مایکروویو ال جی قرار ندهید. چرا که برخی از ظروف مانند ظروف فلزی، باعث جرقه زدن مایکروویو ال جی می شوند. بنابراین سعی کنید که از این ظرف ها برای گرم کردن غذا استفاده نکنید. همچنین از ظرف هایی که آبکاری شده یا تزیینات فلزی دارند هم استفاده نکنید.

نکته مهم بعدی برای جلوگیری از جرقه زدن مایکروویو ال جی این است که سعی کنید همیشه مایکروویو خود را همیشه تمیز نگه دارید. چرا که وجود چربی در استیل داخل مایکروویو باعث جرقه زدن می شود. نکته بعدی این است که در استفاده از لوازمی ماننده پایه ها، متناسب با برنامه استفاده کنید تا مشکلاتی از جمله آب شدن پین پایه ها بوجود نیاید.

تعویض قطعات

گاهی برخی از قطعات مایکرووفر نیاز به تعویض دارند. با تعویض این قطعات، مشکل جرقه زدن مایکروویو ال جی حل می شود. پین های زیر سه پایه، بر اثر حرارت و استفاده نامتناسب با برنامه، آب می شوند و باعث می شوند تا مایکروویو جرقه بزند. می توانید با تعویض این قطعه ها مشکل جرقه زدن مایکروویو ال جی را حل کنید.

نحوه شستشو یکی از دلایل جرقه زدن مایکروویو ال جی است.

شستن قطعات و لوازم مایکروویو با سیم، باعث ایجاد خط و خش می شود. در نتیجه مایکرووفر شروع به جرقه زدن می کند. بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد خط و خش و جرقه زدن مایکروویو، خیس کردن قطعات در آب و سپس تمیز کردن آن هاست. یکی دیگر از قطعه هایی که می تواند باعث جرقه زدن مایکروویو شود، همزن است که در ادامه به آن می پردازیم.

خراب شدن همزن مایکروویو ال جی

یکی از دلایل جرقه زدن مایکروویو، خراب شدن همزن مایکروویو است. کار همزن مایکروویو این است که انرژی گرمایی را به صورت یکنواخت توزیع کند. اگر این قطعه خراب شود، گرما به صورت درست و متعادل توزیع نمی شود. در نتیجه مشکل جرقه زدن مایکروویو ایجاد می شود. البته به غیر از جرقه زدن مایکروویو، غذا نیز به صورت کامل پخته نمی شود.

خراب شدن دیود

یکی از قطعه های مهمی که خراب شدن آن باعث جرقه زدن مایکروویو می شود، دیود است. این قطعه، وظیفه دارد که ولتاژ بالایی را ایجاد کند. ولتاژ ایجاد شده توسط دیود مایکروویو، برای انجام عملیات پخت و پز لازم است. با خراب شدن این قطعه هم پخت و پز دچار مشکل می شود و هم این که مایکروویو جرقه می زند.

مشکل در اتصالات درونی

گاهی به سادگی نمی تواند علت جرقه زدن مایکروویو ال جی را تشخیص داد و فهمیدن مشکل اصلی باید توسط متخصص انجام شود. چرا که مشکل می تواند از اتصالات درونی مایکروویو باشد. محرک مایکروویو یکی از دلایل دیگری است که باعث جرقه زدن می شود. این محرک باعث چرخیدن سینی مایکروویو می شود. اگر محرک دچار مشکل شود، مایکروویو جرقه می زند. این مشکل نیز باید توسط تعمیرکار ماهر حل شود.

تست جرقه زدن مایکروویو ال جی

اگر مواردی که در بالا گفته شد را رعایت کرده باشید و باز هم مشکل حل نشد، از یک راه کار برای تشخیص مشکل جرقه زدن استفاده کنید. یک لیوان آب را درون مایکروویو قرار داده و صبر کنید تا گرم شود. دقت کنید که لیوان باید وسط سینی مایکروویو باشد. اگر در این وضعیت، مایکروویو جرقه زد، باید دستگاه خود را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید.

صداهای غیرعادی مایکروویو ال جی

در این قسمت می خواهیم به شما بگوییم که چرا مایکروویوها، صدای غیرعادی تولید می کنند و اشکال کار کجاست؟ البته راه حل این مشکل را هم به شما می گوییم. اگر هنگام استفاده از دستگاه، سینی و شفت را به صورت درست در جای خود قرار ندهید، شنیدن صدای غیرعادی، عادی است!

اگر ریل زیر سینی مایکروویو را تمیز نکنید، صدای غیرعادی از دستگاه خواهید شنید. یکی دیگر از دلایل شنیدن صدای غیرعادی از مایکروویو است که متناسب با برنامه از لوازم جانبی استفاده نمی کنید. اگر در حالت ماکرو از سه پایه مایکروویو استفاده کنید، دستگاه صدا تولید می کند.

فن مایکروویو ال جی

وقتی که دستگاه شما روشن و در حال کار باشد، فن آن نیز درحال کار کردن  است. فن مایکروویو ال جی در حین کار، صدا تولید می کند. بنابراین صدایی که می شنوید، ممکن است به خاطر فن باشد. پس نگران نباشید. البته این نکته را یادتان باشد که اگر در حالت ماکرو و یا start زدن، از مایکروویو صدای غیرعادی شنیدید اما در حالت گریل صدای عادی تولید نشد، باید دستگاه را به متخصص نشان دهید تا آن را عیب یابی کند.

 

نکاتی در جهت پیشگیری از جرقه زدن مایکروویو ال جی

از چه ظرف هایی می توان در مایکروویو ال جی استفاده کرد؟

برای این که سلامت و طول عمر دستگاه را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنید، باید به درستی با آن رفتار کنید. یکی از نکات رفتاری تاثیرگذار، استفاده از ظروف مناسب است. سعی کنید که از ظرف های مجاز مانند ظروف پیرکس استفاده کنید. ظرف هایی که پلاستیک، ملامین یا یکبار مصرف هستند را فقط برای گرم کردن غذای یخ زده استفاده کنید. این ظروف باید در حالت ماکرو استفاده شوند.

فراموش نکنید که قالب هایی که فلزی هستند را فقط در حالت کانوکشن می توانید استفاده کنید. همچنین ظرف هایی که سیلکونی هستند را ابتدا چرب کنید و بعد ماده غذایی را درون آن ها بریزید. این کار مانع از چسبیدن مواد می شود. در بخش بعدی ظرف های غیرمجاز برای استفاده را به شما می گوییم.

ظرف های غیرمجاز در مایکروویو ال جی

در ادامه لیستی از ظرف هایی که نباید در مایکروویو ال جی استفاده کنید را آورده ایم. سعی کنید که این نکته را همیشه رعایت کرده و تنها ظرف های مناسب را در مایکروویو استفاده کنید.

  • ظروف مسی
  • ظروف برنجی
  • ظروف روحی
  • ظروف تفلون
  • ظروف نقره و طلا
  • ظروف غذاهای آماده
  • قوطی کنسرو
  • کریستال تراش خورده
  • کاغذ کره

 جمع بندی

جرقه زدن مایکروویو ال جی یکی از مشکلات رایجی است که در این مطلب به آن پرداختیم. دلایل مختلفی که می توانند باعث ایجاد مشکل شوند را گفتیم. گاهی رعایت نکردن نکات لازم باعث جرقه زدن مایکروویو می شوند. گاهی مشکل از قطعات خود دستگاه است که باید توسط تکنسین از تعمیرات مایکروویو ال جی بررسی شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

021-47278

ثبت سفارش 24 ساعته

فرم ثبت سفارش